Friday 15 July 2016

Tahap Ketegangan Zakar dan Ciri Kote Sado

Salah satu ciri utama zakar ialah kebolehan batang zakar menjadi keras dan tegang. Batang zakar apabila terangsang akan menyebabkan urat-urat berdenyut-denyut dan menyebabkan salur darah terbuka. Ini mengakibatkan aliran darah masuk ke dalam batang zakar sekaligus menyebab zakar menjadi kembang, panjang, keras dan tegang.

Akan tetapi, tahap ketegangan zakar adalah berbeza antara seorang lelaki dengan lelaki yang lain. Rujuk Gambar 1 di bawah yang menunjukkan darjah ketegangan zakar.

Gambar 1: Tahap Ketegangan Zakar


Berdasarkan Gambar 1, kategori ketegangan zakar adalah seperti berikut:

  1. Tertunduk-Zakar jenis ini apabila tegang kelihatan seperti menunduk disebabkan kepala takuk zakar menghala ke bawah.
  2. Terangkit-Zakar jenis ini apabila tegang posisi kepala takuk lebih tinggi daripada zakar tertunduk tetapi lebih rendah dari posisi mendatar.
  3. Mendatar-Zakar jenis ini semasa tegang kelihatan selari dengan muka bumi. Kepala takuk menghala ke depan.
  4. Terangkat-Zakar jenis ini merupakan jenis zakar yang paling ramai dimiliki oleh lelaki. Kepala takuk terangkat sedikit ke atas. Zakar terangkat biasanya terhenjut-henjut semasa tegang.
  5. Mendongak-Kepala takuk zakar jenis ini semasa tegang akan mendongak ke atas. Zakar ini kurang terhenjut semasa tegang dan batang zakar agak keras.
  6. Mencanak-Zakar jenis ini adalah merupakan zakar terbaik dengan kepala takuk mencanak ke atas semasa tegang. Kekerasan zakar mencanak agak mantap dan kuat.
Berdasarkan kategori tersebut, zakar mencanak merupakan jenis zakar idaman setiap lelaki. Selain kelihatan kuat dan tegap, zakar mencanak juga menarik perhatian sesiapa yang memandangnya. Selain itu juga, ciri tegang mencanak merupakan salah satu ciri bagi kote sado. Lihat Gambar 2.

Gambar 2: Kote Sado Tegang Mencanak
Berdasarkan Gambar 2, kote sado dibayangkan sebagai:
  1. batang zakar yang mencanak ke atas semasa tegang
  2. kepala takuk mendongak ke atas semasa tegang
Selain itu, lelaki yang memiliki kote sado jenis ini juga memiliki tahap kegersangan (sangap) yang tinggi menyebabkan mereka agak kuat melancap.


3 comments:

  1. Meh la sini kita beromen dgn saya puas2 cipap saya tembam tau... bontot saya besar n lebar Tetek pon besar gebu je... aummmmmmmmmm😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

    ReplyDelete