Saturday 16 July 2016

Urut Batin Bugis Power

Anda tentu mengetahui sedikit sebanyak tentang ilmu seksual yang terkandung dalam kitab Kamasutra. Setidak-tidaknya, ada pernah mendengar istilah Kamasutra. Kamasutra merupakan manuskrip Hindu kuno yang menjelaskan tentang ilmu seksual yang menyentuh tentang kepelbagaian posisi ketika melakukan seks.

Gambar 1: Posisi semasa seks yang terkandung dalam Kamasutra
Gambar 1 di atas menunjukkan beberapa posisi yang diterangkan dalam kitab Kamasutra tersebut.  Semua posisi ini bertujuan memberi kepuasan dan kenikmatan seksual kepada pasangan.

Akan tetapi, tahukah anda bahawa di Nusantara atau Kepulauan Melayu, terdapat sebuah kitab kuno yang juga mengandungi maklumat mengenai seks atau persetubuhan. Kitab yang dimaksudkan adalah Assikalaibineng yang merupakan ilmu seksual masyarakat Bugis yang ditulis semula dan dibukukan menjadi Kitab Persetubuhan Bugis seperti dalam Gambar 2.


Lantaran itu, masyarakat Bugis memiliki ilmu seksual dan kebatinan yang agak tinggi di Nusantara. Malah kitab ini mempunyai nilai mutu yang lebih baik berbanding Kamasutra. Jika Kamasutra banyak membincangkan tentang posisi seks, kitab Assikalaibineng adalah lebih dari itu. Sesuatu yang menarik adalah ilmu urut batin Bugis yang menggabungkan aspek selok-belok bahagian anggota kemaluan serta sentuhan bahagian anggota tubuh yang sensitif. Kaedah rawatan batin juga diterangkan dengan jelas oleh Kitab Persetubuhan Bugis ini. Dengan itu, lahirlah Urutan Batin Bugis atau Urutan Bugisia. Seperti urutan batin yang lain, Urutan Bugisia juga bertujuan memantapkan anggota batin lelaki. Bezanya, urutan batin Bugis menerapkan titik-titik rangsangan lelaki sebagai siklus utama urutan.


Untuk tujuan itu, tukang urut batin Bugis melakukan urutan ini tanpa menggunakan tangan. Ini bermaksud, bahagian batin pelanggan, termasuk bahagian kemaluan semuanya diurut menggunakan mulut. Ini kerana, titik-titik rangsangan pada kemaluan lelaki hanya boleh dirangsang menggunakan mulut. Selain memberi rangsangan kepada kemaluan, urutan menggunakan mulut ini juga dapat memelihara urat-urat zakar yang halus daripada kecederaan.


Selain itu, kajian mendapati bahawa zakar yang kerap dihisap akan lebih kuat dan mantap. Untuk tujuan itu, tukang urut batin Bugis akan turut menghisap dan menyedut kemaluan pelanggan sambil mengurut menggunakan lidah. 


No comments:

Post a Comment